Већина популације више не може ни да замисли дан без да отвори Фејсбук или неку другу друштвену мрежу. А небројано је много оних који не могу да изигноришу оно чувено питање чим отворите фејс „О чему размишљате?“
Статиситка
У Србији последњи подаци помињу преко 3 милиона активних Фејсбук налога…. Више то није само место где се дружимо, постављамо слике и статусе, то је одавно постало за неке место где ће да продају којешта (на профилима за физичка лица), изрекламирају себе, избаце своје фрустрације или једноставно место где ће у тишини да се баве туђим животима, јер је углавном то једноставније него узети свој живот у своје руке.
Негде се одаје утисак да нам је постао битнији виртуели од стварног живота.
Истраживања помињу све већу зависност чак и анксиозност која се активира како се батерија мобилног телефона ближи крају, кризирамо јер можемо неко време бити „недоступни“, као да ће се нешто јако битно десити, а ми нећемо бити обавештени.
Много је дубља слика шта ми све то показујемо о себи својим лајковима, постовима, коментарима него што смо тога свесни.
Нека од „понашања“ смо груписали и укратко описали шта понашање (углавном екстремно) на друштвеним мрежама говори о вама.
Претерано качење слика и статуса из теретане, пред огледалом као и селфији углавном указују на нарцисоидне личности, жељне пажње и туђег дивљења. Овакве особе валидирају своје постојање са сваким лајком, коментаром типа „лепотице“ и слично. Незадовољство ако такви коментари изостану не морам ни да помињем.
Изфилтриране слике до непрепознатљивости – овакве фотографије су директан одраз вашег ниског самопоуздања. Разумемо по неки филтер, али не треба претеривати.
Слике из ресторана, излазака, ноћних провода – људи који имаји потребу да извештавају о сваком свом кораку углавном су ниског самопоуздања и самопоштовања. Они кроз такве постове показују како су „млади и луди“, а у ствари траже социјалну валидацију и кроз лајкове и коментаре дижу своје самопоуздање.
Слике хране – могу да значе да сте нашли супер ресторан и да желите да поделите ту информацију са другима. Ако сте често по егзотичним ресторанима тиме показујете да волите да експериментишете и да сте отворени за авантуре, док слике из скупих ресторана могу да значе да желите да нагласите ваш друштвени статус и тиме покажете да сте „изнад“ осталих људи.
Слике деце – људи који најчешће каче слике деце су савеснији, вреднији радници, окренути породици. Они су углавном мање активни на друштвеним мрежама, ако нешто и коментаришу то су већином позитивни коментари. Ови људи су стабилни и углавном им Фејсбук заиста и служи као забава и одржавање контакта са пријатељима.
Претерано качење слика деце – време је да пронађете још неку занимацују. Никога не интересује шта су ваша деца радила данас у педесет слика (пишкила, јела, села на ношу, какила, ручала, глодала играчку, гледала цртани)….. Будите умерени ако желите да сачувате Фејсбук пријатеље.
Претерано качење слика са партнером уз обавезно „љубав моја“, „како сам срећна што те имам“ и слично, не само да указује на ваше ниско самопоуздање него и у већини случајева на озбиљне проблеме у истој тој вези/браку.
Слике са животињама – ако на вашем профилу преовлађују слике са животињама, ви подсвесно шаљете поруку да сте брижни, савесни и да водите рачуна о вољенима. За самце – да су спремни да заснују породицу.
Политички и интелектиални статуси – људи на чијим профилима преовлађују овакви статуси су знатижељни, отвореног ума, креативни и од њих ћете углавном видети чланке вредне читања и оне који су ту да едукују и углавном мењају свет на боље.
„Драма квин“ – Јууу шта ми се данас десило и слични постови који траже да их питате „шта се десило драга?“ да би довршили мисао, а одмах за тим „Држ’ се драга ти си у праву, ко га/их…..његов/њихов губитак“ како би тиме дигли себи рејтинг. Овакве особе су неретко анксиозне, а овакви постови ако преовлађују указују на непрестано тражење пажње, а могу указивати и на потенцијалне неуротичне поремећаје. Све се лоше њима дешава, и све огромни и „нерешиви“ проблеми. Овакве особе су врло нервозне, а чекање реакција и коментара може изазвати и озбиљну анксиозност.
Јутјубери– пустим ти песму па читај између редова… скривени романтичари углавном….само немојте претеривати….
Постови мудрости и изрека – опет ако претерујете овакво понашање углавном указује на то да сте се мало изгубили у свом животу и сада тражите начин да се вратите на прави пут.
Шпијуни – знате они који су увек ту, а никада ништа не постављају о себи и ништа не лајкују, а све знају? Такве особе су углавном стидљиве, а неретко и усамљене и Фејсбук им служи да ако већ немају свој социјални живот уживају у туђем виртуелном.
Лајкери – подврста шпијуна – мени се некада чини да су они 24х онлине.…ретко ће нешто поставити или коментарисати али зато ће бити први да „ударе“ лајк дугменце. Углавном су ок, када мислите да их нема да се нешто дешава, они кликну лајк и све је опет у реду.
Гејмери – никог не интересују ваше Фејсбук игрице и колико сте бодова освојили, а још мање за непомужену краву. Драго нам је да уживате, али заиста нема потребе да нам шаљете 101 захтев да се придружимо.…неко мора и да ради на послу….
Хејтери – црни и мрачни статуси углавном емотивне природе….остави ме, преживети нећу, а нећете ни ви мој раскид….. такве је најбоље ако не можете скинути са листе пријатеља, можете наместити унфоллоw.
Репортери – они који су први да ставе вести о катастрофама, убиствима, крађама и свему осталом негативном су углавном особе које траже пажњу и жељни су да буду важни па макар и овако на пар минута.
Нема те, нема те…. па одједном сваки дан селфи – жене (углавном) без партнера или са проблемима у браку/вези склоне су наглим променама понашања на друштвеним мрежама. Значи – ако нисте месецима ништа постављали, а почели сте на редовној бази да стављате своје слике у различитим позама, напућеним уснама и слично – то указује да сте у проблему….а не да сте преко ноћи постале „улов“. Умереност је топла препорука у свему па и самопромовисању на друштвеним мрежама.
Промотери и 10 позива за један догађај – још једном топла препорука – умереност. Видели смо позив и први пут само НИСМО ЗАИНТЕРЕСОВАНИ…овај пут….
Маркетари и све њихове странице – подгрупа промотера – један позив је довољан. Волимо ми вас, али не можемо да волимо баш сваку страницу коју уређујете.
Љутити или пасивно-агресивни коментари углавном указују на скривену агресију страх од испољавања исте или немогућности да се фрустрацуја усмери ка извору, па овакве особе користе Фејсбук и друге друштвене мреже као филтер. То није ок. Ако се препознајете у овој групи најбоље је да потражите помоћ, овакво понашање и потискивање на дуге стазе ће само вама шкодити.
Како се онда понашати???
Поштујте себе, али и друге. Фејсбук није празна табла за пражњење и истресање након лошег дана. Они који вас воле биће им жао што вам не могу помоћи, остали вас лако могу исмејавати. На друштвеним мрежама НЕМА ПРИВАТНОСТИ!
Живот је брз, све је мање времена за пријатеље, за дружење уживо, на крају крајева све је више оних који срећу траже у иностранству па не можемо да се дружимо са њима кад год пожелимо. Зато је Фејсбук одличан изум да нам драги људи ма колико далеко били буду доступни.
Користите друштвене мреже паметно, тако да и ви и они који читају ваше постове уживају у њима!
Буди први са коментаром