Фолкорна секција у сеоској школи у Доњој Речици


После пројекта „Ревитализација фолклора у подјастребачким селима“, који је реализовао прокупачки Дом културе „Радивој Увалић Бата“, учитељица Основне школе „Никодије Стојановић Татко“ у Доњој Речици, Лидија Вељковић, дошла је на идеју да формира фолклорну секцију у школи у којој ради, и тако настави са неговањем српске народне традиције кроз песму и игру.

-И наши ученици су били део овог веома важног пројекта, на обострано задовољство. Више је разлога због чега треба почети са фолклором. Кроз игру се развија општа моторика, а свако дете које жели да се бави неким другим спортом има одличну основу. Музика код деце изазива емоције, деца се уче социјализацији,  понашању у групи и подели обавеза. Током игре, сви мишићи су активни, јер су деца у покрету све време, а и развија се центар за равнотежу, објашњава разлоге формирања фолклорне секције учитељица Вељковић.

Пројекат је реализовао прокупачки Дом културе, уз финансијску подршку Министарства културе и информисања Владе Републике Србије.

Резултат реализације пројекта „Ревитализација фолклора у подјастребачким селима“, кроз тромесечне активности, био је концерт, који је одржан у Дому културе, на велико одушевљење публике. На њему су се ученици из Доње Речице, издвојеног одељења прокупачке Основне школе „Никодије Стојановић Татко“, представили „Играма из Груже“. Цео пројекат је реализован захваљујући искусним члановима КУД „Абрашевић“, али уз помоћ најмлађих полазника „Абрашевића“, ученика прокупачких основних школа и њихових издвојених одељења у селима.

Учитељица Лидија Вељковић је и сама дугогодишњи члан прокупачког  КУД-а „Абрашевић“, које за свој рад редовно добија награде на фестивалима на којима учествује. Ту љубав пренела је и на своје ђаке, и њен предлог да крену да уче да играју коло сви су прихватили са великим одушевљењем. Сада, по завршетку наставе, редовно вежбају кораке и кореографије српских народних игара и спремају се за неки нови наступ, где ће, захваљујући свом вредном раду и таленту, сигурно бити запажени.

-На самом почетку учења о томе шта је фолклор, кренули смо од правилног стајања, ходања, а онда смо дошли и до корака и поскока. Предзнање ученицима није било потребно, све кораке научили смо на пробама. Свако дете из групе учило је да, осим корака, зна да објасни због чега се у једном делу Србије носе шубаре, а у другом шајкаче и слично, нагласила је учитељица Вељковић.

Циљ овог пројекта прокупачког Дома културе, коме су се веома обрадовали најмлађи учесници, био је да се, формирањем фолклорних група у селима где постоји и ради основна школа, оживи и негује српска народна песма и игра, али и да се деца на овај начин упознају са културном баштином Србије.

Буди први са коментаром

Оставите коментар

Ваша емаил адреса неће бити објављена


*