Народни музеј Топлице, ове године обележава 10 година организовања различитих, садржајно веома богатих радионица и играоница, које спроводи у сарадњи са прокупачким основним и средњим школама.
-Десет година је прошло како смо првацима поделили прве годишње улазнице за програм у Музеју. То се догодило у оквиру „Дечије недеље“. Радује децу кад добију нешто ће да користе дуго и чиме ће моћи да виде и упознају различите ствари о којима можда ништа дотад нису знала. Много се интересантних прича са децом испричало овде код нас, каже музејски водич Маријана Остојић, која је осмилила овај начин учења и дружења са децом кроз практичне часове у овој установи културе.
Она истиче да малишани организовано, са својим учитељима и наставницима, дођу у Музеј да чују о неким важним стварима и датумима везаним за наш град и Топлицу, али да врло радо и они сами испричају оно што већ знају.
-Са најмлађима смо цртали, па онда бојили. Учили о диносаурусима, ткали, правили честитке. Њиховом продајом смо сваке године, пред новогодишње празнике, помагали детету из неке прокупачке школе, коме је помоћ била најпотребнија. Све смо радили редом и у складу са наставним програмом. Уводили смо их кроз играонице у неке практичне ствари о којима су учили у школи на часовима. Овде смо имали неке друге часове, практичне, где су могли и да виде оно о чему су нешто већ научили. Са старијима, односно средњошколцима је било другачије. Они су редовно спремали јавне часове на различите теме, у којима смо им ми врло често помагали, нагласила је Остојић.
Она је испричала да је сама шетња до Хисара са децом сваки пут другачија, али да увек представља неко ново искуство и нову причу.
-Леп је осећај када можете да пренесете неке нове ствари о којима нису учили ни много тога знали. Наш циљ, приликом организовања оваквих радионица и играоница, јесте да деца сазнају и науче о неким вредностима, које има само њихов родни град, истакла је Остојић.
Како наводи, увек се водило рачуна о томе да се часови које деца имају у Музеју, прилагоде наставном плану и програму, па су се дешавале у ходу и промене, како би се прилагодили ономе што уче на редовној настави.
Ове и овакве радионице и играонице које Народни музеј Топлице, у сарадњи са прокупачким основним школама, организује дуги низ година, показале су се као веома добре, јер су деца много тога кроз њих научила.
-За једну деценију трајања оваквог начина учења, прошло је на хиљаде деце из основних и средњих школа, с поносом истичу у Музеју, а о томе сведоче и писани подаци кроз годишње извештаје, које запослени у овој установи пажљиво и одговорно бележе.
Буди први са коментаром